Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Record mondial


15.000 tone transportate pe 540 linii de axe ale transportoarelor modulare Kamag si Scheuerle

Dan Vasile

15.000 tone transportate pe 540 linii de axe ale transportoarelor modulare Kamag si Scheuerle
Niciodată nu a fost transportată o greutate mai mare. Parte componentă a unui proiect spectaculos, mai mult de 15.000 tone
au fost mutate pe transportoare modulare autopropulsate  (SMPT).
Aker Stord din Leirvik, cel mai mare santier naval din Norvegia, a fost locul de desfăsurare a actiunii. Aici sunt construite si echipate cele mai mari platforme petroliere din lume. Comanda a fost pe cât de simplă pe atât de solicitantă pentru specialistii în transport vizati: instalatia unui separator de petrol pentru operatiunile de reciclare a apelor uzate ale Aker Solutions trebuia mutată de la fabrica de productie cu mare grijă si precizie pe un ponton din apropiere, ceea ce s-a dovedit clar a fi  o sarcină pentru tehnologia extraordinară de transport Kamag si Scheuerle.


Constând în trei sectiuni, această instalatie a devenit o adevărată provocare datorită dimensiunilor sale impresionante, având în vedere că numai sectiunea din mijloc cântărea 12.750 tone. Acest mega proiect a fost realizat de specialistul belgian în domeniul transporturilor de categorie grea, Sarens. Partea superioară a echipamentului a trebuit transportată către nord utilizând 356 linii de axe ale transportatoarelor modulare si 16 Unităti de Putere  de la  Kamag.

Curând însă a fost evident că acestea nu vor avea capacitatea necesară pentru a face fată necesitătilor impuse de greutatea enormă care trebuia transportată. Cu o linie suplimentară de axe 184 SPMT si 6 Unităti de Putere ale companiei-soră Scheuerle, închiriate de la specialistul în transporturi de categorie grea Mammoet, au fost asigurate toate necesitătile tehnice pentru realizarea acestui proiect ambitios.

Transportoarele modulare Kamag si Scheuerle (SPMT-uri) au fost mai apoi cuplate electronic între ele si conduse prin control de la distantă sub greutatea de 85,3 m lătime si 67,5 m lungime. Cu o imensă desfăsurare de putere, greutatea a fost ridicată la înăltimea necesară pentru a putea fi transportată, de asemenea prin intermediul operatiunilor de control de la distantă.

A fost într-adevăr un moment impresionat atunci când transportul a început să se miste. Sub actiunea a 9.400 CP prima sarcină a fost mutarea greutătii de 15.000 tone afară din santierul naval. 2.160 de roti s-au întors simultan la 900  si după o deplasare de 40 m în diagonală prima sarcină a fost îndeplinită.

Următorul pas presupunea ajungerea la ponton. Din nou, grupurile de roti s-au miscat la unison si după o deplasare în linie dreaptă  de peste 120 m, obiectivul a fost atins. Ajungând la destinatie, în acest moment a contat foarte mult gradul înalt al preciziei deoarece cele 3 sectiuni individuale ale instalatiei pentru separatorul de petrol au trebuit pozitionate aproape una de cealaltă. A fost o actiune de mare precizie si astfel proiectul record a fost finalizat cu succes.
Membru  Anul IX, nr. 105, nov 2014
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

 
 

  Cum va abonati   Aflati mai multe   Arhiva  
PARTENERI